|
|
Títol |
Integrating Students from Migrant Backgrounds Into Schools in Europe. National Policies and Measures |
Autors | Eurydice. Publications Office of the European Union |
Editor | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency Education and Youth Policy Analysis |
Data de publicació | Desembre de 2019 |
Nombre de pàgines | 196 |
Citació recomanada | European Commission/EACEA/Eurydice, 2019. Integrating Students from Migrant Backgrounds in to Schools in Europe: National Policies and Measures. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. |
Enllaç al document complet | https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/sites/eurydice/files/integrating_students_from_migrant_backgrounds_into_schools_in_europe_national_policies_and_measures.pdf |
Paraules clau | migració; acolliment; política de l’educació |
Resum |
Informe de la Xarxa d’informació sobre educació de la Comissió Europea, que reuneix en la mateixa publicació un estudi executiu i l’informe mateix, i que aporta una anàlisi comparativa de la situació dels alumnes immigrants en el si dels quaranta-dos sistemes educatius de la xarxa. Es divideix en dues parts: d’una banda, una classificació de polítiques i mesures dels sistemes educatius europeus, basada en dades qualitatives sobre normativa oficial i recomanacions per a la integració de l’alumnat immigrant. D’altra banda, una anàlisi més profunda i detallada d’alguna de les polítiques i mesures directament relacionades amb cada alumne d’aquests deu sistemes: Alemanya, Espanya (Comunitat de Madrid), França, Itàlia, Àustria, Portugal, Eslovènia, Finlàndia Suècia i Regne Unit. Aquesta anàlisi abraça tant la diversitat lingüística i cultural dels centres educatius com l’adopció d’un enfocament integral de l’alumne, que atorga la mateixa importància a la diversitat i al seu benestar. |