+34 971 25 98 60

Institut de Recerca i  Innovació Educativa

Investigam per educar - Investigam per innovar - Investigam per millorar

 

Títol

Integrating Students from Migrant Backgrounds

Into Schools in Europe. National Policies and Measures
Autors Eurydice. Publications Office of the European Union
Editor Education, Audiovisual and Culture Executive Agency Education and Youth Policy Analysis
Data de publicació Desembre de 2019
Nombre de pàgines 196
Citació recomanada European Commission/EACEA/Eurydice, 2019. Integrating Students from Migrant Backgrounds in to Schools in Europe: National Policies and Measures. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Enllaç al document complet https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/sites/eurydice/files/integrating_students_from_migrant_backgrounds_into_schools_in_europe_national_policies_and_measures.pdf
Paraules clau migració; acolliment; política de l’educació
Resum

Informe de la Xarxa d’informació sobre educació de la Comissió Europea, que reuneix en la mateixa publicació un estudi executiu i l’informe mateix, i que aporta una anàlisi comparativa de la situació dels alumnes immigrants en el si dels quaranta-dos sistemes educatius de la xarxa.

Es divideix en dues parts: d’una banda, una classificació de polítiques i mesures dels sistemes educatius europeus, basada en dades qualitatives sobre normativa oficial i recomanacions per a la integració de l’alumnat immigrant.

D’altra banda, una anàlisi més profunda i detallada d’alguna de les polítiques i mesures directament relacionades amb cada alumne d’aquests deu sistemes:

Alemanya, Espanya (Comunitat de Madrid), França, Itàlia, Àustria, Portugal, Eslovènia, Finlàndia Suècia i Regne Unit.

Aquesta anàlisi abraça tant la diversitat lingüística i cultural dels centres educatius com l’adopció d’un enfocament integral de l’alumne, que atorga la mateixa importància a la diversitat i al seu benestar.