Termòmetre Lingüístic i el Marc d'Ensenyament de Llengües Vives.El Plurilingüisme a l'Europa RomànicaDiagnòstic pedagògic de la competència lingüística a cinc anys De l'oralitat a educació infantil a l'ensenyament plurilingüe
El Termòmetre Lingüístic (TL), diagnòstic pedagògic de la competència lingüística, s’aplica als infants de cinc anys i permet dissenyar itineraris diferenciats per als alumnes segons nivell maduratiu. LA JORNADA FORMATIVA SEMIPRESENCIAL CONSTARÀ DE DUES PARTS: 1a part. Jornada formativa (5h) Presentació del Termòmetre Lingüístic com a instrument de diagnòstic pedagògic per a la identificació de la competència lingüística als 5 anys d’edat. Consistència científica, funcionalitat d’aplicació, potència diagnòstica, dimensió estimuladora de l’aprenentatge de la llengua i pronòstic d’itinerari d’aprenentatge de llengües. L’aplicació del TL permetrà als/les mestres identificar la competència lingüística de cadascun dels infants i decidir el moment i procediment d’introducció d’una o més llengües estrangeres. Els materials presentats són també un recurs per a activar la parla a l’aula i consolidar aquells aspectes que són la base de l’aprenentatge d’altres llengües. El Marc d’ Ensenyament de Llengües vives . Presentació teorico-pràctica del document, com a marc de referència fonamental per a l’elaboració del projecte lingüístic de cada centre. Aquest marc de referència pren com a base: l’aprofitament de la proximitat entre llengües i els itineraris diferenciats segons competència. Tallers simultanis: Els jocs lingüístics a l'educació infantil i cicle inicial Realització d'un perfil fonològic El llenguatge en entorns educatius inclusius Taula-debat sobre organització escolar. Els models Vives a discussió. 2a part. Sessió pràctica al centre (3h) Per a la posada en comú dels resultats del diagnòstic pedagògic, la reflexió, presa de decisions i la introducció de millores.
|
Títol |
Fem l'escola plurilingüe. L'observació de l'oralitat i l'autoavaluació de centre |
Dates |
Mallorca: 14 d'abril de 2018 Menorca: 5 de maig de 2018 |
Destinataris | Mestres d'educació infantil i primària, especialistes de llengües estrangeres d'educació infantil i primària, equips directius i responsables dels projectes lingüístics |
Lloc |
Palma: Edifici Sa Riera Menorca: Seu universitària de Menorca |
Programa |
Programa Mallorca Programa Menorca |
Inscripcions i matrícula |
Inscripció gratuïta. Santillana Balears haurà distribuït els materials per les escoles de manera gratuïta amb caràcter previ a la jornada, per tal que puguin ser estudiats per l’equip de mestres amb la deguda antelació. Inscripcions jornada Menorca Inscripcions jornada Mallorca |
Crèdits de formació permant | S'han sol·licitat el reconeixement de crèdits de formació permanent del professorat a la Conselleria d'Educació i Universitat |
Per a més informació | http://per.espais.iec.cat/balears/activitats-i-jornades-formatives/2015-2016/el-plurilinguisme-a-leuropa-romanica-jornades-formatives-2016/ |