Títol |
La enseñanza primaria en Mallorca (1939-1949). Cultura y prácticas escolares |
Autor |
Gabriel Barceló Bauzà |
Programa de doctorat | Doctorat en Educació |
Departament | Pedagogia i Didàctiques Específiques |
Director | Bernat Sureda Garcia i Francesca Comas Rubí |
Data de publicació | Juny de 2017 |
Resum |
La tesi doctoral de Gabriel Barceló Bauzà es basa en l’estudi de la pràctica escolar desenvolupada pels mestres una vegada acabada la Guerra Civil a Espanya. La recerca ha volgut donar resposta a dues qüestions. S’ha analitzat si la pràctica escolar d’aquells anys canvià de manera radical o si aquestes pràctiques renovadores tingueren continuïtat. En segon lloc, s’ha posat l’atenció en la possible influència de les pràctiques escolars en la construcció de la cultura escolar que volgué imposar el franquisme. Com a principals resultats de la tesi, l'investigador indica que, mentre que en l’àmbit polític es va voler rompre dràsticament amb tots aquells pilars que sustentaren l'obra educativa republicana, la pràctica escolar realitzada per alguns mestres de l’època estudiada demostra que hi ha més continuïtats que ruptures.
|
Més informació |