+34 971259860

Un any mes, des de l'IRIE volem sumar la nostra veu al clam general contra les violències masclistes. El món educatiu, cada vegada més mobilitzat contra aquest greu problema social, juga, i ha de jugar encara molt més, un paper fonamental en la seva prevenció. Hem de poder educar nins i nines amb valors autènticament coeducatius, valors centrats en la justícia, la igualtat entre totes les persones, la no discriminació en cap de les seves possibles cares. Han d'aprendre que estimar no és posseir, no controlar.

Acte de presentació del llibre: Enseñar filosofia en los albores de la Universidad (1200-1240), del doctor Antoni Bordoy, investigador del grup Estudis de la cultura, la societat, la comunicació i el pensament contemporani (CSCP), i professor del departament de Filosofia i Treball Social de la Universitat de les Illes Balears, que va tenir lloc el dia 19 de novembre a Can Oleo, Palma.

Amb la pretensió d’ajudar a entendre el nostre present a partir del passat, aquest llibre explora els orígens del sistema universitari europeu: els motius que l’impulsaren, les discussions que hi tingueren lloc, les estructures resultants, els plans d’estudi i els continguts que s’hi ensenyaven. El llibre inclou la traducció de l’Accessus, el primer manual docent universitari que es conserva i que correspon als estudis d’arts liberals i filosofia.
Novembre de 2018

L’IRIE felicita la Dra. Aina M Calvo Sastre, investigadora del Grup Educació i Ciutadania, pel seu nomenament com a directora de l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID).

L’equip directiu, en representació del conjunt del personal investigador de l’Institut, se’n congratula i li desitja molt d’èxit en aquest nou repte.

Desembre 2018