PLA D'ASSESSORAMENT ALS CENTRES EDUCATIUS (PACE)

Assessorament

Línia de recerca

Assessor

Fotografia

Noves estratègies per a l'anàlisi i detecció dels estereotips de gènere i dels seus efectes negatius per a l'alumnat

L'impacte del gènere en els diversos àmbits: salut, món laboral, educació, ús de les noves tecnologies

Enrique Urbano Àngel

Descripció de l'assessorament

Incorporació d'anàlisis i d'eines pedagògiques per a la detecció d'estereotips en la tasca docent, tant formal com informal, i les conseqüències negatives que tenen per a l'alumnat a tots els nivells, en el sentit de les seves expectatives de futur, elecció d'estudis i prevenció de la violència de gènere.

Ha quedat força demostrada la necessitat de tenir cura tant del contingut del que és explicat aclasse, com del mètode emprat per a fer-ho.

Per dur a terme totes aquestes propostes, és necessari implementar la visibilització de les dones en totes les matèries i assignatures tractades, sensibilització, anàlisis de les dinàmiques dutes a terme dinsl'aula, les interrelacions dels nins i les nines a l'hora de realitzar treballs conjunts o qualsevol altra activitat, tenir cura dels missatges, i l'ús d'un llenguatge inclusiu i no sexista.

L'assessorament està destintat als cicles de primària i secundària dels centres educatius.

Experiència del grup en recerca i assessorament en aquesta temàtica

La línia d'investigació a la qual es fa referència forma part del nostre estudi des dels orígens. Ens ha proporcionat l'oportunitat de dur a terme publicacions, presentacions a congressos, i més recentment, ens ha atorgat la possibilitat d'inserir-nos dins el projecte "Tallers de gènere per combatre els estereotips de gènere als instituts de les Illes Balears", finançat pel Consell Social de la UIB i dut a terme per conducte de l'Oficina d'Igualtat de la UIB, on s'han pogut realitzar un total de 180 tallers o dinàmiques a diferents centres de la comunitat autònoma de les Illes Balears.