+34 971259860

 

PLA D'ASSESSORAMENT ALS CENTRES EDUCATIUS (PACE)

 

Assessorament

Línia de recerca

Assessora

Fotografia

Apropament entre famílies i escola: repensar els escenaris de relació

Apropament entre famílies i escola: repensar els escenaris de relació

Maria Ferrer Ribot

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 

Descripció de l'assessorament

En el context actual de transformació de les estructuresfamiliars la implicació de les famílies en els centres educatius esdevé una prioritat i sovint les escoles es plantegen quin espai i rol han de tenir les famílies. Cada vegada són més els centres que inicien processos de reflexió per revisar les modalitats de relació amb les famílies.

A través de l’assessorament es pretén acompanyar els centres a endinsar-se en aquest procés d’anàlisi per tal de descobrir els eixos clau afavoridors dels canvis significatius i reflexionar sobre conceptes fonamentals: comunicació, complementarietat, reconeixement... Es pretén realitzar un acompanyament en l’avaluació, el disseny, l'organització i l'aprofundiment dels escenaris de comunicació i informació (tutories, trobades col·lectives, contactes d’entrada i sortida...) i analitzar-ne la funcionalitat. També es pretén treballar actituds que afavoreixin les relacions amb les famílies: l’escolta, el reconeixement, la confiança, el respecte...

Aquest assessorament es portarà a terme conjuntament entre les professores Maria Ferreri Mercè Morey per tal d'abarcar, d'una banda, la perspectiva més escolar i, de l'altra, més social.

Experiència del grup en recerca i assessorament en aquesta temàtica

El grup de Recerca Educació i Ciutadania porta una llarga trajectòria en l'assessorament a les famílies pel que fa, per exemple, als usos de les tecnologies de la informació i la comunicació per part dels infants i els joves. Alguns dels seus membres, de fet, han participat en investigacions com la I+D titulada "Familias y escuelas. Discursos y prácticas cotidianas sobre la participación en la educación obligatoria" (EDU2012-32657)