|
||||
![]() |
||||
|
Curs: Iniciació a la Filosofia 3/18
Formació adreçada a professorat docent no universitari
Destinataris de la formació: Professorat d'educació infantil, primària i secundària Forma participació: Presencial Hores totals i presencials: 20 Cost: Gratuït Places: 30 Lloc de realització: Edifici Sa Riera (Palma) de la Universitat de les Illes Balears. Aula pendent de determinar Calendari i horari: Els dies 14, 16, 21, 23, 28 i 30 d'octubre de 17:30 a 20:30 hores i dia 6 de novembre de 17:30 a 19:30 hores. Formació homologada: 20 hores per la Conselleria d'Educació i Universitats Inscripcions al formulari següent Objectius
Continguts
Metodologia de l’activitat: El curs es planteja com una introducció al Projecte de Filosofia 3/18 donant eines al professorat per la seva aplicació a les aules. Té un caràcter teòric, pràctic i participatiu. A cada sessió es farà un diàleg filosòfic i s'introduiran exercicis d'entrenament que provoquin la reflexió i el diàleg i que puguin servir per a l'aplicació a les aules. Relació nominal dels formadors amb especificació de la titulació acadèmica i experiència professional:
El pensament computacional a l'aula de primària i secundària amb CoSpaces
Formació adreçada a professorat docent no universitari
Destinataris de la formació: Professorat d'educació primària i secundària Forma participació: Mixta Hores totals: 10 Hores presencials: 4 Cost: Gratuït Places: 25 Lloc de realització: Edifici Guillem Cifre de Colonya. Campus UIB Calendari i horari: de l'1 d'octubre al 13 de novembre de 2025. Els dies 3 i 13 de novembre de 17 a 19 hores presencials. Formació homologada: 10 hores per la Conselleria d'Educacó i Universitats Inscripcions al formulari següent Objectius
Continguts
Metodologia de l’activitat: El curs té un format mixte amb una durada total de 10 hores, amb una part online de 6 hores de durada, i una part presencial de 4 hores de durada. A la part online es treballaran les funcions bàsiques de l'eina CoSpaces que permetran als assistents crear tot tipus de projectes amb el seu alumnat. A la part presencial es posaran en pràctica els procediments treballats, creant un joc de "Escape Room" des de zero. A més a més, es practicarà en l'ús de les ulleres VR i diverses aplicacions educatives. La part presencial es tancarà amb una sessió enfocada a la creació de projectes de pensament computacional per a l'alumnat de primària i secundària. Relació nominal dels formadors amb especificació de la titulació acadèmica i experiència professional: Víctor Terricabras. Llicenciat en ADE per ESADE (Barcelona). Autodidacta en tecnologia de realitat virtual. Fundador de TopVR amb més de 5 anys d'experiència en la creació i implementació de projectes de pensament computacional per a l'ensenyament a primària i secundaria amb l'eina CoSpaces. Formador oficial de l'eina CoSpaces a Espanya.
Microcredencial Universitària d’Actualització de Continguts Gramaticals en Llengua Catalana i Castellana
L’objectiu d’aquesta formació és actualitzar els coneixements gramaticals, tant des del punt de vista dels continguts com des de la perspectiva didàctica, per donar resposta als canvis introduïts en els currículums educatius de l'etapa obligatòria, com ara el decret 175/2022, que aposten per una visió competencial i integrada de la llengua i per una didàctica basada en la reflexió metalingüística. Així, és essencial que els docents i especialistes en llengua tenguin uns bons coneixements gramaticals per poder fomentar la reflexió metalingüística a l’aula. Aquesta microcredencial ofereix una actualització sistemàtica dels continguts gramaticals presents en els temaris de primària i secundària, alhora que introdueix les noves tendències metodològiques que permeten una aplicació didàctica real en l’aula. Adreçat a Persones d'entre 25 i 64 anys en el moment de l'inici del curs i que comptin amb titulació universitària en Filologia Catalana, Filologia Espanyola o Educació Primària, o bé amb el Màster Universitari en Formació del Professorat en l'especialitat de Llengua i Literatura Castellana i/o Llengua i Literatura Catalana. Més informació i inscripcions a l’enllaç
Microcredencial Universitària d’Actualització de la Normativa de la Llengua Catalana: Claus per a l'Ús Públic (1 ECTS)
Aquesta microcredencial respon a la necessitat d'actualitzar els coneixements sobre la normativa de la llengua catalana, especialment en contextos professionals que requereixen un ús correcte i formal de la llengua o un coneixement avançat de la norma. L'any 2016, l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) va publicar la Gramàtica de la llengua catalana i l’Ortografia de la llengua catalana, dues obres que suposen modificacions importants en aspectes normatius. L’any 2017, la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears va impulsar una sèrie d’accions formatives per poder treballar els canvis i actualitzacions derivats d’aquestes dues obres amb els professionals de la llengua. En els darrers anys no s'han ofert formacions que treballin els canvis més recents aprovats per l’IEC. Així mateix, tampoc no existeixen formacions centrades en l’ús dels registres lingüístics formals orientades a aquest col·lectiu. Aquestes mancances sovint es tradueixen en dubtes, desconeixement o inseguretat en la pràctica lingüística dels professionals. D’entre els diversos àmbits professionals en què es fa necessària aquesta actualització, destaca especialment el sector educatiu, que inclou docents, investigadors i dinamitzadors lingüístics, entre d’altres. Adreçat a Aquest curs s'adreça principalment a professionals de la llengua i de la comunicació (docents, investigadors, assessors, correctors, traductors, periodistes, etc.), que vulguin reforçar els coneixements normatius i millorar la competència en l'ús formal del català. Més informació i inscripcions a l’enllaç
L’equip del LABVET-Recerca i Innovació en Formació Professional de l’IRIE present al Congrés Internacional VET 2025
L’equip investigador, format per les doctores Elena Quintana Murci, Francesca Salvá Mut, Maria Tugores-Ques i pel doctor Antoni Mestre, ha presentat la comunicació FROM POLICY TO PRACTICE: NAVIGATING TERRITORIAL AND QUALITY CHALLENGES IN SPAIN’S DUAL VOCATIONAL TRAINING SYSTEM. Aquesta VIII edició del congrés se celebra a la Universitat de Lausanne i du per titol: Opportunities and Challenges of Contemporarary Career Transitions. La comunicació presentada forma part del projecte de R+D+I «Trajectòries de finalització i abandonament en la formació professional dual intensiva: enfocament empíric i recomanacions» (PID2023-149074OB-I00), finançat pel MCIN/AEI/10.13039/501100011033/ i pel FEDER, UE.
VIII Conferència Interuniversitària 2025
Ètica i transformació educativa a l'era de la intel·ligència artificial
31 de octubre de 2025 Facultat de Ciències de l’Educació, Universidade da Coruña Organitza: Grup Interuniversitari d’Integritat Acadèmica do SUG
Col·laboren: AIDIPE, Xunta de Galicia, Facultat de Ciències de l’Educació (UDC), RED-IA, IA-FIP (Projecte PID2022-141031NB-I00) Un evento ya conocido por muchas/os de vosotras/os, que este año se renueva con nuevas temáticas y espacios de diálogo interdisciplinar. 🌐 Més informació i inscripcions: https://integridadacademica.com/index.php?pagina=eventos&id=154
|
||||