|
Benvolguts i benvolgudes membres de la comunitat educativa,
després de mesos de confinament, a poc a poc el món recobra la normalitat.
Han estat setmanes molt dures per a tota la població, i el col·lectiu docent ho sap bé, perquè ho ha viscut intensament i en primera persona. Ha hagut d’adaptar-se, de cop, a una realitat que ningú no s’hauria imaginat ni tan sols una setmana abans d’aquell 14 de març.
Però, com sempre passa, acaba el mes de juny. El curs acaba i l’alumnat se’n duu una motxilla plena d’experiència, emocions i coneixements. Tancam un curs especial, que recordarem sempre i que, malgrat les incerteses i els neguits, ha fet evident el compromís de mestres i professors i professores amb la seva feina, sens dubte vocacional, però també extraordinàriament exigent pel que fa a l’àmbit professional.
I és que la crisi ha fet palesa la importància de la innovació docent, la necessitat de l’actualització contínua de destreses i tècniques i, en una mesura similar, el valor de la tecnologia al servei de l’educació.
Com sempre, el final d’un curs marca l’inici del següent. I el 2020-2021 ens exigirà un esforç redoblat d’imaginació i de pragmatisme. Caldrà prendre decisions, que no es podran improvisar perquè afectaran de manera definitiva el nostre sistema educatiu. És temps per a la reflexió conjunta.
Hem vist que aquest darrer trimestre, amb tot el patiment que ha comportat, també ha subratllat el valor de la col·laboració entre escola i família. La situació ens interpel·la a tots i ens ofereix l’oportunitat d’intensificar el treball conjunt de tots els membres de la societat per facilitar la transferència dels resultats de la recerca a les aules.
L’Institut de Recerca i Innovació Educativa, fòrum de trobada de tots els estaments implicats en l’educació, posa tots els seus recursos al servei d’aquesta reflexió necessària, perquè trobi els camins que la facin possible.
Bona feina! Bones vacances!
El Congrés Internacional EDUTEC és una iniciativa d'EDUTEC (Associació per al desenvolupament de la Tecnologia Educativa i de les Noves Tecnologies aplicades a l'educació) que en la seva XXIII edició se celebrarà de forma virtual els dies 28, 29 i 30 d'octubre de 2020 sota el lema La Tecnologia com a eix del canvi metodològic. Compta amb l'auspici de la Universitat de Màlaga, en concret del Grup de Recerca Innoeduca i el Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Facultat de Ciències de l'Educació. El Congrés és un punt de trobada de professionals internacionals especialistes en formació, recerca i/o innovació de l'àmbit de la tecnologia educativa, tenint com a principal objectiu donar a conèixer els més recents avanços en aquesta temàtica.
MÉS INFORMACIÓ
Convocatòria de l’Observatori Social de “la Caixa” amb una dotació màxima de 60.000 euros que cerca incentivar el coneixement en ciències socials donant suport a investigacions originals de base quantitativa sobre la realitat social espanyola resultant de la pandèmia de la COVID-19. L’objectiu de la convocatòria és donar suport a projectes de recerca quantitativa que, en un termini màxim de 6 mesos, puguin realitzar tot el trajecte des de les hipòtesis fins a les conclusions i presentar els resultats de la recerca en un article de divulgació publicable per l’Observatori Social de ”la Caixa”.
Les propostes es poden presentar fins a les 14.00 hores (hora d’Europa Central) del 3 de juliol del 2020
MÉS INFORMACIÓ
Expert Universitari en Interioritat, Autoestima i Assertivitat. Títol propi de la UIB (15 ECTS). Any Acadèmic 2020/21 - Edicions MALLORCA i MENORCA
Aquesta formació té com a objectiu fonamental facilitar coneixements teòrics i aplicacions pràctiques dels resultats actuals de la recerca científica en competències emocionals. A més d'aportar continguts, metodologies i tècniques relacionats amb les habilitats emocionals, contempla el món de les emocions i la racionalitat des d'una perspectiva àmplia i interdisciplinària, que complementa la part pràctica relativa a les destreses emocionals amb les aportacions de diversos corrents i enfocaments facilitadors del desenvolupament del potencial humà com són la programació neurolingüística, el coaching, el mindfulness, el focusing i la consciència corporal, entre altres.
Dirigit per:
- Dr. Mauro García Toro. Professor contractat doctor del Departament de Psicologia, àrea de Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològic de la UIB.
- Dr. Raül Genovès Company. Investigador del grup de recerca CSCP adscrit a l'IRIE. Director i professor dels cursos d'Autoconeixement, Emocions i Diàleg al Segle XXI de la UIB. Professor col·laborador en activitats de formació del professorat de diversos centres de professorat de les Illes Balears.
A més d'aportar continguts, estratègies, metodologies i tècniques relatives a les habilitats emocionals, contempla el món de les emocions i la racionalitat des d'una perspectiva àmplia i interdisciplinària, que complementa la part pràctica relativa a les destreses emocionals amb el desenvolupament de la capacitat d'anàlisi i comprensió de les característiques i necessitats pròpies dels distints sectors de la societat i la diversitat de casos, en relació amb aquest tema.
-
Direcció: Dra. Immaculada Sureda Garcia. Professora titular d'universitat del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació. Professora de desenvolupament i educació socioemocional de la UIB.
-
Coordinació: Dr. Raül Genovès Company. Investigador del grup de recerca CSCP adscrit a l'IRIE. Director i professor dels cursos d'Autoconeixement, Emocions i Diàleg al Segle XXI de la UIB. Professor col·laborador en activitats de formació del professorat de diversos centres de professorat de les Illes Balears.
-
Codirecció o assesoria externat: Dr. Rafael Bisquerra Alzina, . Catedràtic d'Orientació Psicopedagògica. MIDE, Universitat de Barcelona. Director del GROP.
MÉS INFORMACIÓ
Nous grups associats
Dos nous grups de recerca associats s’afegeixen al conjunt de grups que desenvolupen la seva activitat investigadora en educació al voltant del nostre institut. Aquests dies podem celebrar la incorporació del Grup per a l'Assessorament i la Innovació en Àmbits Educatius pel Benestar (GAEB) i del Seminari de Filosofia 3/18.
- El GAEB, la investigadora principal del qual és la Dra. Maria Antònia Riera, s’associa al grup consolidat Grup d'infància, tecnologia, educació i diversitat (GITED).
- El Seminari de Filosofia 3/18 s’associa al Grup Educació i Ciutadania (EiC) i la seva investigadora principal és Núria Marín.
El GAEB, com a grup de formació i recerca en la qualitat dels espais educatius, juntament amb altres professionals i mestres, han reflexionat sobre l’afectació de la situació actual als centres, tot cercant la manera de dur a terme la reconversió de les escoles, sense perdre’n els eixos i la línia educativa. En el cas de les escoles que treballen amb espais o ambients d'aprenentatge, cal pensar com readaptar temporalment el funcionament dels centres sense renunciar a un aprenentatge que parteix de l'experiència, la interacció amb el medi i la relació educativa.
Font: CEIP Verge de Llull
|
|