Títol |
Diseño de un Modelo de Incorporación de Tecnologías Emergentes en el Aula (MITEA) para la generación de estrategias didácticas por parte de los docentes |
Autor |
Edgar Andrés Sosa Neira |
Programa de doctorat | Doctorat en Tecnologia Educativa |
Departament | Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació |
Directors | Jesús Salinas Ibáñez i Bárbara de Benito Crosetti |
Data de publicació | Octubre de 2018 |
Resum |
El creixent avanç tecnològic del segle XXI ha provocat canvis i desafiaments en els diferents escenaris socials que han determinat noves formes de pensar i actuar. Davant això, el context educatiu és responsable de formar els nous ciutadans en les competències necessàries per desenvolupar-se de forma integral i contribuir a la solució dels problemes de manera ètica i responsable. Per aconseguir-ho, els docents han de reconfigurar i recontextualitzar els processos d'ensenyament i d'aprenentatge a través d'innovacions educatives que facin ús de la tecnologia. Però hi ha diferents factors que impedeixen la incorporació d'aquesta en els processos educatius, com la falta de rutes o metodologies per incorporar-les. La tesi doctoral d'Edgar Andrés Sosa Neira cerca donar solució a aquesta problemàtica amb el disseny, implementació i validació d’un model d'incorporació de tecnologies emergents a l'aula (MITEA) per a la generació d'estratègies didàctiques per part dels docents dels col·legis oficials de Bogotà (Colòmbia) que permetin evidenciar canvis en els processos d'ensenyament. |
Més informació |