Louise Archer: «Understanding and supporting equitable engagement in STEM (Science, Technology, Engineering and Maths)»
Professora a la University College de Londres i codirectora del Centre for Sociology of Education and Equity. Ha estat professora de Sociologia de l’Educació al King’s College de Londres i també directora del Centre for Research in Education in Science, Technology, Engineering and Mathematics.
Actualment és investigadora principal de diferents projectes nacionals que se centren en la identitat i la manca d’equitat educatives, especialment en relació amb el gènere, l’etnicitat i la classe social.
Jordi Collet-Sabé: «Educaciones para el (bien) común: o porqué ya no podemos hacer investigación educativa de otra manera»
Educador social i sociòleg. Professor titular de sociologia de l’educació i exvicerector de recerca (2019-2022) a la Universitat de Vic – UCC (Barcelona). Professor visitant a l’Institute of Education (University College London) i a la Universitat de Cambridge. Ha fet recerca sobre relacions escola-família-comunitat, polítiques educatives, lluita contra les desigualtats educatives, identitat docent i educació com a bé comú.
Héctor Ruiz Martín: «¿Cómo aprendemos? Una breve aproximación desde las ciencias cognitivas«
Investigador i divulgador científic. Treballa en l’àmbit de la psicologia cognitiva de la memòria i de l’aprenentatge i actualment és director de la International Science Teaching Foundation, des d’on investiga per desenvolupar recursos didàctics basats en l’evidència científica. És autor dels llibres ¿Cómo aprendemos? Una aproximación científica al aprendizaje y a la enseñanza, Conoce tu cerebro para aprender a aprender, Aprendiendo a aprender i Los secretos de la memoria. Ha estat assessor de diferents institucions arreu del món i impulsor de millores per a l’educació K-12.
Miguel Ángel Tirado Ramos: «Pulsa pausa. ¿Para qué innovamos en educación?«
Doctor en Ciències de l’Educació, Llicenciat en Educació Física i inspector d’educació. Ha estat professor a ESO, Batxillerat, Formació Professional, Ensenyaments de Règim Especial i Universitat. És formador de docents en programació, avaluació i funció directiva. Va ser premiat a la tercera convocatòria dels Premis a Experiències Educatives Innovadores convocats pel Govern de les Illes Balears i és autor del llibre: Escuelas que enseñan: El conocimiento sí importa. El seu darrer article es titula: Decodificando el Diseño Universal para el Aprendizaje: ¿Qué evidencia empírica lo respalda?
Comments are closed