EXPERT UNIVERSITARI EN TÈCNIQUES DOCENTS UNIVERSITÀRIES

TÍTOL PROPI DE LA UIB (16 ECTS)

Competències bàsiques
Requisits d'accés
  • Capacitat per dissenyar i desenvolupar estratègies metodològiques
  • Capacitat per reflexionar i innovar sobre la pròpia pràctica docent
  • Capacitat per millorar el rol docent universitari
  • Tenir una titulació universitària i comptar amb qualque tipus de vinculació contractual amb la Universitat lligada a tasques preferentment docents.
Adreçat a
Terminis d'inscripció i matrícula
  • A professorat universitari novell
  • ¡PLACES EXHAURIDES!
  • Fins el dia 15 d'octubre de 2019
  • Curs gratuït
  • Full de matrícula
    • S'ha d'adjuntar al full de matrícula una fotocòpia del DNI i del títol universitari
    • Es pot enviar tota la documentació per correu electrònic a l'adreça: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o per correu intern a l'edifici Sa Riera, al servei de formació de l'IRIE

Mòduls i calendari

Mòdul 1. Coneix la UIB (20 hores)

Títol de la sessió Ponent Data Horari Aula
Acollida a l'alumnat i acció tutorial Maria Teresa Adame 25/10/2019 10 a 13 h B13 Guillem Cifre
L'atenció a l'alumnat amb necessitat específica de suport  Dolors Forteza  29/10/2019 16 a 19 h B12 Guillem Cifre
Treballar la perspectiva de gènere Elena Quintana 5/11/2019 10 a 13 h C0 Guillem Cifre
Organització de la coobservació Maria Rosa Rosselló i Begoña de la Iglesia 11/11/2019 13 a 15 h C0 Guillem Cifre
Salut laboral Elena Sureda i Maribel Taroncher 12/11/2019 10 a 13 h C0 Guillem Cifre
El context de la UIB: els serveis, els drets i deures i la política universitària de la UIB Maria Antònia Manassero 26/11/2019 16 a 19 h B12 Guillem Cifre

Mòdul 2. Planificació docent a la universitat (20 hores)

Títol de la sessió Ponent Data Horari Aula
La professió docent i les competències docents Miquel F. Oliver 10/12/2019 10 a 14 h Pendent de confirmar
 La guia docent com a eina de planificació didàctica Maria Rosa Rosselló i Carme Pinya 13/01/2020 10 a 14 h
L'aplicatiu de la guia docent Xisco Bastida 23/01/2020 16 a 19 h
Gamificació: el costat divertit de la innovació Miquel Flexas 27/01/2020 16 a 20 h
Pràctica reflexiva i observació entre iguals Maria Rosa Rosselló i Carme Pinya 3/02/2020 10 a 13 h
Com afavorir l'aprenentatge autònom Pendent de confirmar

Mòdul 3. Estratègies metodològiques (20 hores)

Motivació i participació a l'aula Carme Ramis 17/02/2020 9 a 13 h
L'aprenentatge basat en projectes Miguel Ángel Valero 4/03/2020 9 a 13 h
L'aprenentatge servei Berta Paz 11/03/2020 9 a 13 h
L'aprenentatge cooperatiu Mila Naranjo Pendent de confirmar
Treball fi de grau Loren Carrasco Pendent de confirmar

Mòdul 4. Avaluació a la universitat

(20 hores)

L'avaluació a la UIB Maria Rosa Rosselló i Carme Pinya

Pendent de confirmar

Tècniques d'avaluació i feedback Maria Elena Cano
Avaluació per competències Antoni Giner

Títol

Integrating Students from Migrant Backgrounds

Into Schools in Europe. National Policies and Measures
Autors Eurydice. Publications Office of the European Union
Editor Education, Audiovisual and Culture Executive Agency Education and Youth Policy Analysis
Data de publicació Desembre de 2019
Nombre de pàgines 196
Citació recomanada European Commission/EACEA/Eurydice, 2019. Integrating Students from Migrant Backgrounds in to Schools in Europe: National Policies and Measures. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Paraules clau migració; acolliment; política de l’educació
Resum

Informe de la Xarxa d’informació sobre educació de la Comissió Europea, que reuneix en la mateixa publicació un estudi executiu i l’informe mateix, i que aporta una anàlisi comparativa de la situació dels alumnes immigrants en el si dels quaranta-dos sistemes educatius de la xarxa.

Es divideix en dues parts: d’una banda, una classificació de polítiques i mesures dels sistemes educatius europeus, basada en dades qualitatives sobre normativa oficial i recomanacions per a la integració de l’alumnat immigrant.

D’altra banda, una anàlisi més profunda i detallada d’alguna de les polítiques i mesures directament relacionades amb cada alumne d’aquests deu sistemes:

Alemanya, Espanya (Comunitat de Madrid), França, Itàlia, Àustria, Portugal, Eslovènia, Finlàndia Suècia i Regne Unit.

Aquesta anàlisi abraça tant la diversitat lingüística i cultural dels centres educatius com l’adopció d’un enfocament integral de l’alumne, que atorga la mateixa importància a la diversitat i al seu benestar.

L’IRIE felicita el Dr. Bernat Sureda Garcia, investigador del Grup d’Estudis d’Història de l’Educació, pel seu nomenament com a nou membre de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’Institut d’Estudis Catalans.

L’equip directiu, en representació del conjunt del personal investigador de l’Institut, se’n congratula i li desitja molt d’èxit.