Institut de Recerca i  Innovació Educativa

Investigam per educar - Investigam per innovar - Investigam per millorar

PLA D'ASSESSORAMENT ALS CENTRES EDUCATIUS (PACE)

Assessorament

Línia de recerca

Assessora

Asesoramiento en el uso de literatura y cultura en el aula de inglés

Uso de la literatura en enseñanza y aprendizaje de lenguas

Paloma Fresno Calleja

Descripció de l'assessorament

Una parte de los componentes del grupo ILLA dedica su investigación y su labor docente universitaria a la enseñanza de las literaturas y culturas del ámbito anglófono y pueden prestar servicios de asesoramiento en relación con el uso o la creación de materiales didácticos de carácter literario y cultural en el aula de inglés.

Experiència del grup en recerca i assessorament en aquesta temàtica

Incorporació d'anàlisis i d'eines pedagògiques per a la detecció d'estereotips en la tasca docent, tant formal com informal, i les conseqüències negatives que tenen per a l'alumnat a tots els nivells, en el sentit de les expectatives de futur, elecció d'estudis i prevenció de la violència de gènere.

Ha quedat força demostrada la necessitat de tenir cura tant del contingut del que és explicat a classe, com del mètode emprat per fer-ho.

Per dur a terme totes aquestes propostes, és necessari implementar la visibilització de les dones en totes les matèries i assignatures tractades, sensibilització, anàlisis de les dinàmiques dutes a terme dins l'aula, les interrelacions dels nins i les nines a l'hora de realitzar treballs conjunts o qualsevol altra activitat, tenir cura dels missatges, i l'ús d'un llenguatge inclusiu i no sexista.

L'assessorament està destintat als cicles de primària i secundària dels centres educatius.