|
||||
![]() |
||||
VI Jornades IRIE. Intel·ligència artificial en educació: reptes, oportunitats i transformació Els dies 7 i 8 de novembre tindran lloc les VI Jornades de Recerca i Innovació Educativa de les Illes Balears que organitza l’IRIE i que són una proposta de trobada dels actors principals del món educatiu de les Illes. Suposen la consolidació d’un esdeveniment que, de manera biennal, facilita la reunió de docents de totes les etapes educatives i ofereix a doctorands i doctorandes l’oportunitat d’exposar els seus treballs. L’edició d’eguany abordarà els reptes, les oportunitats i les transformacions de la intel·ligència artificial en educació. Podeu ampliar informació i consultar el programa a l’enllaç següent: https://irie.uib.cat/noticies/1952-vi-jornades-irie-ia.html#objectius ATENCIÓ! La inscripció a les VI Jornades de Recerca i Innovació Educativa de les Illes Balears és gratuïta. S'admetran les matrícules així com arribin fins a completar les places disponibles de la sala. Taller sobre neuroimatge del llenguatge mitjançant potencials evocats (ERP)
Aquest taller de tres dies impartit per la Dra. Royle i el Dr. Steinhauer se centrarà en la recerca sobre el cervell basada en el llenguatge mitjançant la metodologia ERP. Es prestarà una atenció especial al processament sintàctic, a l’adquisició del llenguatge i a l’aprenentatge d’una segona llengua (bilingüisme), així com a la comparació entre estudis de llenguatge amb ERP en modalitat escrita i oral. Es tractaran qüestions específiques relatives a la metodologia i al disseny experimental en relació amb els ERP i les àrees d’interès esmentades. Phaedra Royle (doctora en lingüística) és catedràtica a School of Speech Language Pathology and Audiology de la Université de Montréal, i membre del Centre for Research on Brain, Language and Music (CRBLM) i del CIRCA (Interdisciplinary Centre for Research on Brain and Learning). La seva recerca en psico- i neurolingüística i en adquisició del llenguatge s’ha publicat en revistes com Neuroscience Letters, Brain and Language, Neuropsychologia, Scientific Reports, Journal of Neurolinguistics, Journal of Speech, Language and Hearing Research, Clinical Linguistics and Phonetics, Journal of Child Language, and Language Acquisition. Karsten Steinhauer (doctor en neurobiologia) és professor emèrit de neurociència cognitiva a la McGill University i membre del Centre for Research on Brain, Language and Music (CRBLM). La seva recerca sobre els correlats ERP del processament i l’adquisició del llenguatge s’ha publicat en revistes d’alt impacte com Nature Neuroscience, PNAS i Journal of Cognitive Neuroscience. Aquest taller serà híbrid i tindrà una capacitat presencial per a 15 persones (estudiants de doctorat de la UIB i membres/col·laboradors de l’Irie). S'habilitarà un Teams que permeti la connexió sincrònica a tota la comunitat científica interessada. Inscripcións al formulari següent
Dates: 14-15-16 octubre de 2025 de 15:30 a 19h. Lloc de realització: 14 i 15 d’octubre al saló d’actes del edifici Sa Riera i el dia 16 a l’aula 15 del mateix edifici.
Null Objects from a Crosslinguistic and Developmental Perspective (NOCroDeP)
Del 23 al 24 d'octubre de 2025, la Universitat de les Illes Balears acull el congrés internacional Null Objects from a Crosslinguistic and Developmental Perspective (NOCroDeP). Aquesta trobada científica reuneix investigadors especialitzats en lingüística per explorar com les diferents llengües del món tracten els objectes nuls —elements gramaticals que no s'expressen explícitament però es dedueixen pel context— i com aquests es desenvolupen en l’adquisició del llenguatge. El congrés se centra en l'anàlisi comparativa entre llengües tipològicament diverses i en la perspectiva del desenvolupament infantil, amb l'objectiu d'entendre millor els mecanismes cognitius i estructurals que expliquen aquest fenomen lingüístic. Aquesta edició del NOCroDeP, organitzada pel grup d’adquisició del llenguatge de la UIB, dona continuïtat a la trobada realitzada a Frankfurt l’any 2023 i compta amb la participació de destacats experts internacionals. Per a més informació i inscripcions: https://basla.uib.eu/nocrodep2025/
IV Jornades d’Hàbits Saludables a l’Escola: Educació Física i família, còmplices per l’aprenentatge i el benestar
Dates: 20 i 21 novembre 2025Les IV Jornades d’Hàbits Saludables a l’Escola: Educació Física i família, còmplices per l’aprenentatge i el benestar organitzades pel Grup d'Investigació en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (GICAFE) de l'IRIE, es realitzaran els dies 20 i 21 de novembre de 2025, a la Sala d'Actes de l'edifici Guillem Cifre de la Universitat de les Illes Balears. Inclouran conferències i experiències docents d’educació primària i secundària. Per a més informació i inscripcions: https://irie.uib.cat/noticies/1953-iv-habits-saludables.html#dijous-20-de-novembre-de-2025 Investigadors d’arreu d’Europa presents al simposi internacional sobre l’impacte social i cultural dels videojocs
Més de 50 investigadors d’arreu d’Europa varen reflexionar sobre l’impacte dels videojocs més enllà de l’entreteniment Els passats dies 25 i 26 de setembre va tenir lloc el simposi internacional Digital Worls, Real Impact – The Evolving Role of Games in Society a Ca n’Oleo. La trobada tenia per objectiu proporcionar un espai d’intercanvi científic al voltant del videojoc des d’un enfocament multidisciplinar, amb ponències d’àmbits com l’educació, la comunicació, la psicologia i la sociologia. Els debats giraren entorn de qüestions d’actualitat com l’ús dels videojocs en l’aprenentatge, els esports electrònics, els impactes socials i culturals de les comunitats de joc, la diversitat i la inclusió en el disseny de videojocs, o les implicacions de les noves tecnologies en la indústria, entre d’altres. En un context en què el videojoc es consolida com a fenomen cultural i social de primer ordre, el simposi va analitzar el seu paper creixent més enllà de l’entreteniment i reflexionar sobre la seva incidència en la societat, la política i la cultura. La convocatòria va atreure recerques de múltiples disciplines i metodologies, incloent-hi treballs teòrics, empírics i revisió de literatura, així com propostes de panells temàtics.
Encara sou a temps per a l’activitat: Iniciació a la Filosofia 3/18
Destinataris de la formació: Professorat d'educació infantil, primària i secundàriaForma participació: Presencial Hores totals i presencials: 20 Cost: Gratuït Places: 30 Lloc de realització: Edifici Sa Riera (Palma) de la Universitat de les Illes Balears. Aula pendent de determinar Calendari i horari: Els dies 14, 16, 21, 23, 28 i 30 d'octubre de 17:30 a 20:30 hores i dia 6 de novembre de 17:30 a 19:30 hores. Formació homologada: 20 hores per la Conselleria d'Educació i Universitats Inscripcions al formulari següent Objectius
Continguts
Metodologia de l’activitat: El curs es planteja com una introducció al Projecte de Filosofia 3/18 donant eines al professorat per la seva aplicació a les aules. Té un caràcter teòric, pràctic i participatiu. A cada sessió es farà un diàleg filosòfic i s'introduiran exercicis d'entrenament que provoquin la reflexió i el diàleg i que puguin servir per a l'aplicació a les aules. Relació nominal dels formadors amb especificació de la titulació acadèmica i experiència professional:
Presentació de l'Anuari de l'Educació de les Illes Balears 2025
El proper dijous, dia 16 d'octubre a les 19 hores, es presentarà l'Anuari de l'Educació de les Illes Balears 2025. L'acte tendrà lloc a l'Aljub d'Es Baluard Museu d'Art Contemporari. A més, l'acte comptarà amb la participació del Dr. Antoni Verger Planells, catedràtic de Sociologia de l'Educació de la Universitat Antònoma de Barcelona i editor del World Yearbook of Education, que pronunciarà la conferència: «Les zones educatives com a espais de governança escolar i col·laboració docent». |
||||