Organizing Committee (IRIE, Universidad de las Islas Baleares)

Chair of the conference

Eva Aguilar Mediavilla. Chair of IRIE and coordinator of Education doctorate

Vice chair of the conference

Josep Vidal Conti. Deputy director of IRIE

Secretary of the conference

Mª del Mar Vanrell Bosch. Secretary of IRIE

Board members of the conference

  • Mª Teresa Adame Obrador. Chair of Pedagogía Aplicada y Psicología de la Educación department
  • Daniel Adrover Roig. Board member I+DEL (Investigación en Desarrollo, Educación y Lenguaje)
  • Esperança Bosch Fiol. Board member Estudios de género
  • Francisca Comas Rubí. Chair of Pedagogía y Didácticas Específicas departament and board memeber GEDHE (Grupo de Estudios de Historia y Educación)
  • Marta Jacob Escauriaza. Board member 4-MAC (Investigación turística y educativa)
  • Maria Juan Garau. Board member ILLA (Grupo de Investigación en Lenguas, Literaturas y Aprendizajes)
  • Francisca Lladó Pol. Board member CSCP (Estudios de la Cultura, la Sociedad, la Comunicación y el Pensamiento contemporáneo)
  • Mª Antònia Manassero Mas. Board member CTS_DC (Ciencia, Tecnología y Sociedad, Didáctica de la Ciencia)
  • Miquel F. Oliver Trobat. Dean of the Education school
  • Mª del Carmen Orte Socías. Board member GIFES (Grupo de Investigación y Formación Educativa y Social
  • Pere Palou Sampol. Board member GICAFE (Grupo de Investigación en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte)
  • Jesús Salinas Ibáñez. Board member GITED (Grupo de Tecnología Educativa) and coordinator of Educative Technology doctorate
  • Jaume Sureda Negre. Board member EiC (Educación y Ciudadanía)
  • Mario Valera Pozo. Organization and support
  • Sebastià Verger Gelabert. Board memberGREID (Grupo de Investigación en Escuela Inclusiva y Diversidad)

Scientific committee

  • Mª Teresa Adame Obrador. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Daniel Adrover Roig. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Eva Aguilar Mediavilla. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Ignacio Aranciaga. Instituto Educación y Ciudadanía, Universidad Nacional de la Patagonia Austral
  • Carlos Araya-Rivera. Instituto de Investigación en Educación, Universidad de Costa Rica
  • Daniel Asdrúbal López Steforni. Universidad de los Lagos
  • Santiago Atrio Cerezo. Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad Autónoma de Madrid
  • Elena Margarita Barroso. Instituto de Ciencias de la Educación, Universidad Nacional de Cuyo
  • Antonio Bartolomé. Institut de Recerca en Innovació, Universitat de Barcelona
  • Jensy Campos Céspedes. Centro de Investigaciones en Educación, UNED de Costa Rica
  • Dolors Cañabate. Institut de Recerca Educativa, Universitat de Girona
  • Sonia Casillas Marín. Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad de Salamanca
  • Jeffer Chaparro Mendivelso. Instituto de Investigación en Educación, Universidad Nacional de Colombia
  • Elisa Isabel Chaves Guerrero. Instituto Emergente de Investigación en Profesionales de la Educación, Universidad de Málaga
  • Francisca Comas Rubí. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Gloria Elena Cruz Sánchez. Instituto de Investigaciones en Educación, Universidad Veracruzana
  • Belén Curto Diego. Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad de Salamanca
  • Patricia Delgado. Instituto de Investigaciones en Educación, Universidad Nordeste Argentina
  • Jesús Delgado Peña. Instituto Emergente de Investigación en Profesionales de la Educación, Universidad de Málaga
  • Yolanda Deocano Ruiz. Instituto Universitario de Investigación y Prospección Educativa, Universidad de Extremadura
  • Maritza Díaz. Instituto de Ciencias de la Educación, Universidad Austral de Chile
  • José Antonio Díaz Gómez. Instituto Emergente de Investigación en Profesionales de la Educación, Universidad de Málaga
  • Juan Carlos Dobado Castañeda. Instituto Emergente de Investigación en Profesionales de la Educación, Universidad de Málaga
  • Anna Maria Escofet Roig. Institut de Recerca en Educació, Universitat de Barcelona
  • Mª Elena Felipe Castaño. Instituto Universitario de Investigación y Prospección Educativa, Universidad de Extremadura
  • Marisol Fernández Cueli. Instituto de Investigación e Innovación Educativa, Universidad de Oviedo
  • Francisco Ganga Contreras. Instituto Interuniversitario de Investigación Educativa, Universidades estatales
  • Carlos Marcelo García. Universidad de Sevilla
  • Francisco J. García Peñalvo. Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad de Salamanca
  • Marta Gracia Garcia. Institut de Recerca en Educació, Universitat de Barcelona
  • Moisès Esteban Guitart. Institut de Recerca Educativa, Universitat de Girona
  • Francisco Javier Hoyuelos Álvaro. Instituto de Formación e Innovación Educativa, Universidad de Burgos
  • Edgar Iglesias. Institut de Recerca Educativa, Universitat de Girona
  • Ana Iglesias Rodríguez. Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad de Salamanca
  • Marta Jacob Escauriaza. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • José Alfonso Jiménez Moreno. Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo, Universidad Autónoma de Baja California
  • Maria Juan Garau. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Benito León del Barco. Instituto Universitario de Investigación y Prospección Educativa, Universidad de Extremadura
  • Francisca Lladó Pol. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • María Teresa Lugo. Centro de Políticas Públicas en Educación, Comunicación y Tecnologías, Universidad de Quilmes
  • Mª Antònia Manassero Mas. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Virgilio Martínez Enamorado. Instituto Emergente de Investigación en Profesionales de la Educación, Universidad de Málaga
  • Hernán Medrano Rodríguez. Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del estado de Nuevo León, México
  • Manuel Montanero. Instituto Universitario de Investigación y Prospección Educativa, Universidad de Extremadura
  • Ginia Natasha Montes de Oca Báez. Instituto Dominicano de Evaluación e Investigación de la Calidad Educativa, Convenio Andrés Bello
  • Miguel Ángel Montoya Bayardo. Institute for the Future of Education, Tecnológico de Monterrey
  • Carme Montserrat. Institut de Recerca Educativa, Universitat de Girona
  • Carol Morales Trejo. Universidad de Costa Rica
  • Luz María Stella Moreno Medrano. Instituto de Investigaciones para el Desarrollo de la Educación, Universidad Iberoamericana de Ciudad de México
  • Gerardo Muñoz Troncoso. Instituto de Ciencias de la Educación, Universidad Austral de Chile
  • Miquel F. Oliver Trobat. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Susana Olmos. Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad de Salamanca
  • Wendy Páez Cerdas. Universidad de Costa Rica
  • Pere Palou Sampol. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Ana María Porto Castro. Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad de Santiago de Compostela
  • Josué Prieto Prieto.  Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad de Salamanca
  • Nacho Rivas Flores. Instituto Emergente de Investigación en Profesionales de la Educación, Universidad de Málaga
  • Alejandro Rodríguez Martín. Instituto de Investigación e Innovación Educativa, Universidad de Oviedo
  • María Rodríguez Moneo. Instituto Universitario de Ciencias de la Educación, Universidad Autónoma de Madrid
  • Celestino Rodríguez Pérez. Instituto de Investigación e Innovación Educativa, Universidad de Oviedo
  • Ángel Ramón Romance García. Instituto Emergente de Investigación en Profesionales de la Educación, Universidad de Málaga
  • Jesús Salinas Ibáñez. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Mari Pau Sandín. Institut de Recerca en Educació, Universitat de Barcelona
  • Elías Sanz Cansado. Universidad Carlos III de Madrid
  • Pere Soler. Institut de Recerca Educativa, Universitat de Girona
  • José Soto Vázquez. Instituto Universitario de Investigación y Prospección Educativa, Universidad de Extremadura
  • Nanette Svenson. Centro de Investigación Educativa de República de Panamá
  • Mercedes Torrado Fonseca. Institut de Recerca en Educació, Universitat de Barcelona
  • Laura Triviño Cabrera. Instituto Emergente de Investigación en Profesionales de la Educación, Universidad de Málaga
  • Jesús Valverde Berrocoso. Instituto Universitario de Investigación y Prospección Educativa, Universidad de Extremadura
  • Mª de la Mar Vanrell Bosch. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Alfonso Vázquez Atochero. Instituto Universitario de Investigación y Prospección Educativa, Universidad de Extremadura
  • Marcelo Vera. Ibero-American Science & Technology Education Consortium, University of New Mexico
  • Sebastià Verger Gelabert. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Josep Vidal Conti. Institut de Recerca i Innovació Educativa, Universitat de les Illes Balears
  • Lourdes Villalustre. Instituto de Investigación e Innovación Educativa, Universidad de Oviedo

Comments are closed