Llistat de grups

Cercador de Tema de recerca

Grup de recerca Temes de recerca
Investigació psicosocial en treball, recursos humans i educació
  • Benestar laboral sostenible: benestar i rendiment en empleats, equips i organitzacions.
  • Didàctica de la ciència centrada en els estudiants: fomentant el pensament crític i l’aprenentatge innovador a través de jocs; innovació i reptes de la Intel·ligència Artificial (IA) a l’Educació
  • Humanització clínica i organitzacions amables
  • Precarietat laboral vs. Treball decent: anàlisi i prevenció de riscos psicosocials, disseny del treball i digitalització
  • Psicologia social de la ciència i la tecnologia: Gènere, ciència i promoció de vocacions STEM
Innovació educativa i professió docent
  • Educació a la primera infància
  • Formació del professorat
  • Innovació educativa
  • Organització i gestió educativa
  • Professió docent
Mus&Art Lab - Grup de Recerca en Art i Educació - Laboratori de Música i Art (Mus&Art Lab)
  • Educació en arts visuals, musicals i escèniques a l’Escola
  • Història de l’educació artística i estètica
  • Metodologies artístiques d’investigació. Aprenentatge-Servei
Laboratori de recerca i innovació en formació professional
  • Abandonament primerenc de l’educació i la formació, rendiment acadèmic i abandonament a la formació professional, educació de segona oportunitat
  • Bretxa digital, usos socials i educatius de les TIC, sostenibilitat en l’educació i la formació
  • Desigualtats en la formació professional amb una perspectiva interseccional (gènere, classe, etc.), formació de formadors/es
  • Formació professional dual, itineraris formatius i laborals
  • Orientació acadèmica i professional, inserció socio-laboral
Lingüística aplicada
  • Adquisició i aprenentatge de primeres i segones llengües
  • Lingüística de corpus
  • Llengües per a fins científics
  • Percepció i producció de la parla
Bilingüisme i adquisició de l’espanyol
  • Adquisició de l’espanyol com L1, L2, Lx i llengua estrangera en poblacions amb desenvolupament lingüístic (a)típic
  • El bilingüisme espanyol-Lx en poblacions amb desenvolupament lingüístic (a)típic
  • Processament del llenguatge en parlants monolingües, bilingües i multilingües
Integritat acadèmica i científica
  • Anàlisi de conductes deshonestes en els processos formatius i de recerca
  • Ètica en la publicació i difusió científica
  • Impacte de les TIC i la IA en la integritat acadèmica i científica
  • Integritat en els processos d’ensenyament-aprenentatge
  • Recerca i innovació responsable
Grup de Recerca Sociolingüística de les Illes Balears
  • Descripció de la situació sociolingüística de les Illes Balears, planificació lingüística i avaluació de les intervencions institucionals
  • Desenvolupament, adquisició i ensenyament de llengües
  • Variació lingüística, models de llengua i contacte lingüístic
Grup de Tecnologia educativa
  • Avaluació i validació d’entorns virtuals i eines de comunicació
  • Disseny didàctic en entorns tecnològics
  • Efectes dels avenços tecnològics en el procés d’ensenyança-aprenentatge
  • Organització i gestió d’entorns tecnològics d’aprenentatge
Grup d'investigació Escola Inclusiva i Diversitat
  • Atenció primerenca
  • Educación: equitat i justícia social
  • Pedagogia Hospitalària
Investigació en desenvolupament, educació i llenguatge
  • Desenvolupament del llenguatge i bilingüisme
  • Desenvolupament psicològic (perceptiu, cognitiu, social i emocional) al llarg del cicle vital
  • Factors psicològics i educatius protectors i de risc de l'assetjament escolar
  • Variables psicològiques i psicopedagògiques del procés d'ensenyament - aprenentatge
Grup d'investigació i formació educativa i social
  • Educació familiar i intervenció socioeducativa en infància, adolescència i família
  • Intervenció socioeducativa amb gent gran i promoció de l’autonomia
  • Metodologies de la investigació i anàlisi de dades en l’àmbit social i educatiu
Grup d'investigació en ciències de l'activitat física i l'esport
  • Activitat física, esport i salut
  • Motivació, valors, actituds i comportament en l’esport
  • Promoció d’habits saludables a l’entorn escolar
Grup d'estudis d'història de l'educació
  • Educació comparada
  • Història de l’educació en contextos escolars i socials
  • Història i teoria del coneixement pedagògic: producció i recepció
  • Patrimoni històric de l’educació
  • Polítiques educatives
Estudis de gènere
  • L’anàlisi de la situació social de les dones
  • L’impacte del gènere en els diversos àmbits: salut, món laboral, educació, ús de les noves tecnologies
  • Les conseqüències de la discriminació social de les dones i la violència de gènere
Grup d’Aprenentatge i Modelització Matemàtica en Educació
  • Estratègies per a la resolució de problemes matemàtics i atenció a l’alta capacitat matemàtica
  • Desenvolupament del pensament computacional i algebraic en l’ensenyament de les matemàtiques
  • Aplicació de la modelització matemàtica en diferents contextos educatius
  • Ús de manipulatius i tecnologies 3D per a la millora de la visualització matemàtica
  • Impacte de l’aprenentatge basat en jocs en la resolució de problemes matemàtics
Grup d’Investigació sobre Resolució de problemes i Connexions en Educació Matemàtica
  • Metodologies d’ensenyament per fomentar la competència matemàtica i la inclusió a l’aula de matemàtiques
  • Establiment de connexions intra i extramatemàtiques a l’aula
  • Desenvolupament de les competències professionals en resolució i formulació de problemes matemàtics en la formació inicial i permanent dels docents
  • Recursos per a l’ensenyament inclusiu de les matemàtiques: materials manipulatius i recursos digitals
La forma dels somnis: pràctiques creatives per al benestar emocional i la transformació social
  • Desenvolupament i anàlisi de la pràctica creativa-escriptura, art, teatre, música- en les unitats de salut mental i d’altres col·lectius en risc de vulnerabilitat
  • Promoció de l’escriptura, la lectura i l’expressió teatral i artística com a eines de millora de la capacitat d’introspecció, expressió emocional i integració de la identitat personal i col·lectiva
  • Disseny de mecanismes per a la transferència dels coneixements literaris, lingüístics i teatrals per al disseny d’estratègies per al foment del benestar personal i de la transformació social
Educació infantil
  • Educació Infantil
  • Formació del professorat
  • Primera Infància
Educació i geografia de la percepció
  • Alfabetització en Geografia
  • Didàctica de la Geografia
  • Geografia cognitiva
  • Geografia Rural
  • Toponímia i Territori
Educació ambiental per a la sostenibilitat
  • Criteris de Qualitat en Educació Ambiental
  • Formació en Educació Ambiental en contextos formals i no formals
Aula Didàctica d’Experimentació en Ciències
  • Metodologies d’indagació en la didàctica de les Ciències Naturals
Associació Filosofia 3/18 Mallorca
  • Aprofundir en el projecte de filosofia 3/18 com a eina per a desenvolupar les habilitats de pensament dels alumnes de primària i secundaria
  • Reflexió sobre els eixos del programa (habilitats de pensament, la comunitat de recerca, el diàleg filosòfic, l’avaluació figuroanalògica), metodologia i estratègies d’aplicació.
  • Organització dels cursos de formació pels professionals de Mallorca.
  • Estratègies de difusió del programa entre els centres educatius de la Illa.
Grup per a l’Assessorament i la Innovació en Àmbits Educatius per al Benestar
  • La qualitat dels espais educatius per a la millora i transformació educativa
  • La implementació del treball per espais o ambients d´aprenentatge
  • L´observació i la documentació a l´etapa d´Educació Infantil
Grup de pràctiques restauratives
  • Foment de la convivència, prevenció i tractament dels conflictes
  • Desenvolupament de pràctiques restauratives
  • Comunitat, diàleg i participació