Grup de recerca |
Temes de recerca |
Investigació psicosocial en treball, recursos humans i educació
|
- Benestar laboral sostenible: benestar i rendiment en empleats, equips i organitzacions.
- Didàctica de la ciència centrada en els estudiants: fomentant el pensament crític i l’aprenentatge innovador a través de jocs; innovació i reptes de la Intel·ligència Artificial (IA) a l’Educació
- Humanització clínica i organitzacions amables
- Precarietat laboral vs. Treball decent: anàlisi i prevenció de riscos psicosocials, disseny del treball i digitalització
- Psicologia social de la ciència i la tecnologia: Gènere, ciència i promoció de vocacions STEM
|
Innovació educativa i professió docent
|
- Educació a la primera infància
- Formació del professorat
- Innovació educativa
- Organització i gestió educativa
- Professió docent
|
Mus&Art Lab - Grup de Recerca en Art i Educació - Laboratori de Música i Art (Mus&Art Lab)
|
- Educació en arts visuals, musicals i escèniques a l’Escola
- Història de l’educació artística i estètica
- Metodologies artístiques d’investigació. Aprenentatge-Servei
|
Laboratori de recerca i innovació en formació professional
|
- Abandonament primerenc de l’educació i la formació, rendiment acadèmic i abandonament a la formació professional, educació de segona oportunitat
- Bretxa digital, usos socials i educatius de les TIC, sostenibilitat en l’educació i la formació
- Desigualtats en la formació professional amb una perspectiva interseccional (gènere, classe, etc.), formació de formadors/es
- Formació professional dual, itineraris formatius i laborals
- Orientació acadèmica i professional, inserció socio-laboral
|
Lingüística aplicada
|
- Adquisició i aprenentatge de primeres i segones llengües
- Lingüística de corpus
- Llengües per a fins científics
- Percepció i producció de la parla
|
Bilingüisme i adquisició de l’espanyol
|
- Adquisició de l’espanyol com L1, L2, Lx i llengua estrangera en poblacions amb desenvolupament lingüístic (a)típic
- El bilingüisme espanyol-Lx en poblacions amb desenvolupament lingüístic (a)típic
- Processament del llenguatge en parlants monolingües, bilingües i multilingües
|
Integritat acadèmica i científica
|
- Anàlisi de conductes deshonestes en els processos formatius i de recerca
- Ètica en la publicació i difusió científica
- Impacte de les TIC i la IA en la integritat acadèmica i científica
- Integritat en els processos d’ensenyament-aprenentatge
- Recerca i innovació responsable
|
Grup de Recerca Sociolingüística de les Illes Balears
|
- Descripció de la situació sociolingüística de les Illes Balears, planificació lingüística i avaluació de les intervencions institucionals
- Desenvolupament, adquisició i ensenyament de llengües
- Variació lingüística, models de llengua i contacte lingüístic
|
Grup de Tecnologia educativa
|
- Avaluació i validació d’entorns virtuals i eines de comunicació
- Disseny didàctic en entorns tecnològics
- Efectes dels avenços tecnològics en el procés d’ensenyança-aprenentatge
- Organització i gestió d’entorns tecnològics d’aprenentatge
|
Grup d'investigació Escola Inclusiva i Diversitat
|
- Atenció primerenca
- Educación: equitat i justícia social
- Pedagogia Hospitalària
|
Investigació en desenvolupament, educació i llenguatge
|
- Desenvolupament del llenguatge i bilingüisme
- Desenvolupament psicològic (perceptiu, cognitiu, social i emocional) al llarg del cicle vital
- Factors psicològics i educatius protectors i de risc de l'assetjament escolar
- Variables psicològiques i psicopedagògiques del procés d'ensenyament - aprenentatge
|
Grup d'investigació i formació educativa i social
|
- Educació familiar i intervenció socioeducativa en infància, adolescència i família
- Intervenció socioeducativa amb gent gran i promoció de l’autonomia
- Metodologies de la investigació i anàlisi de dades en l’àmbit social i educatiu
|
Grup d'investigació en ciències de l'activitat física i l'esport
|
- Activitat física, esport i salut
- Motivació, valors, actituds i comportament en l’esport
- Promoció d’habits saludables a l’entorn escolar
|
Grup d'estudis d'història de l'educació
|
- Educació comparada
- Història de l’educació en contextos escolars i socials
- Història i teoria del coneixement pedagògic: producció i recepció
- Patrimoni històric de l’educació
- Polítiques educatives
|
Estudis de gènere
|
- L’anàlisi de la situació social de les dones
- L’impacte del gènere en els diversos àmbits: salut, món laboral, educació, ús de les noves tecnologies
- Les conseqüències de la discriminació social de les dones i la violència de gènere
|
Grup d’Aprenentatge i Modelització Matemàtica en Educació
|
- Estratègies per a la resolució de problemes matemàtics i atenció a l’alta capacitat matemàtica
- Desenvolupament del pensament computacional i algebraic en l’ensenyament de les matemàtiques
- Aplicació de la modelització matemàtica en diferents contextos educatius
- Ús de manipulatius i tecnologies 3D per a la millora de la visualització matemàtica
- Impacte de l’aprenentatge basat en jocs en la resolució de problemes matemàtics
|
Grup d’Investigació sobre Resolució de problemes i Connexions en Educació Matemàtica
|
- Metodologies d’ensenyament per fomentar la competència matemàtica i la inclusió a l’aula de matemàtiques
- Establiment de connexions intra i extramatemàtiques a l’aula
- Desenvolupament de les competències professionals en resolució i formulació de problemes matemàtics en la formació inicial i permanent dels docents
- Recursos per a l’ensenyament inclusiu de les matemàtiques: materials manipulatius i recursos digitals
|
La forma dels somnis: pràctiques creatives per al benestar emocional i la transformació social
|
- Desenvolupament i anàlisi de la pràctica creativa-escriptura, art, teatre, música- en les unitats de salut mental i d’altres col·lectius en risc de vulnerabilitat
- Promoció de l’escriptura, la lectura i l’expressió teatral i artística com a eines de millora de la capacitat d’introspecció, expressió emocional i integració de la identitat personal i col·lectiva
- Disseny de mecanismes per a la transferència dels coneixements literaris, lingüístics i teatrals per al disseny d’estratègies per al foment del benestar personal i de la transformació social
|
Educació infantil
|
- Educació Infantil
- Formació del professorat
- Primera Infància
|
Educació i geografia de la percepció
|
- Alfabetització en Geografia
- Didàctica de la Geografia
- Geografia cognitiva
- Geografia Rural
- Toponímia i Territori
|
Educació ambiental per a la sostenibilitat
|
- Criteris de Qualitat en Educació Ambiental
- Formació en Educació Ambiental en contextos formals i no formals
|
Aula Didàctica d’Experimentació en Ciències
|
- Metodologies d’indagació en la didàctica de les Ciències Naturals
|
Associació Filosofia 3/18 Mallorca
|
- Aprofundir en el projecte de filosofia 3/18 com a eina per a desenvolupar les habilitats de pensament dels alumnes de primària i secundaria
- Reflexió sobre els eixos del programa (habilitats de pensament, la comunitat de recerca, el diàleg filosòfic, l’avaluació figuroanalògica), metodologia i estratègies d’aplicació.
- Organització dels cursos de formació pels professionals de Mallorca.
- Estratègies de difusió del programa entre els centres educatius de la Illa.
|
Grup per a l’Assessorament i la Innovació en Àmbits Educatius per al Benestar
|
- La qualitat dels espais educatius per a la millora i transformació educativa
- La implementació del treball per espais o ambients d´aprenentatge
- L´observació i la documentació a l´etapa d´Educació Infantil
|
Grup de pràctiques restauratives
|
- Foment de la convivència, prevenció i tractament dels conflictes
- Desenvolupament de pràctiques restauratives
- Comunitat, diàleg i participació
|