Títol de l’activitat: Aprofundiment en el Projecte de Filosofia 3/18
Formació adreçada a professorat docent no universitari
Destinataris de la formació: professors de d'educació infantil, primària i secundària
Forma participació: presencial
Hores totals i presencials: 20
Lloc de realització: aula 01 de l'edifici Sa Riera (Palma)
Calendari i horari: els dies 4, 6, 11, 13, 18 i 20 de març de 17:30 a 20:30 hores i dia 25 de març de 17:30 a 19:30 hores.
Cost: Gratuït
Formació homologada: 20 hores per la Conselleria d'Educació i Universitats
Inscripcions al formulari següent
Objectius
- Proporcionar al professorat una visió més completa i profunda del Projecte de Filosofia 3/18 com a proposta educativa que pretén ajudar l’alumnat a ser més reflexiu i autònom, amb un tractament cognitiu i ètic.
- Aprofundir en els diferents programes del Projecte i en les seves bases teòriques per tal de millorar la pràctica.
- Adquirir estratègies d’anàlisi i d’intervenció per a treballar les habilitats de pensament a l’aula i per afavorir l’adquisició d’actituds de tolerància i respecte mitjançant el diàleg filosòfic.
Continguts
- Els diferents programes de filosofia 3/18: materials i activitats.
- Eines i recursos per treballar les habilitats de pensament.
- El diàleg filosòfic: coneixement construït i compartit.
- La comunitat de recerca.
- Anàlisi de converses.
- La pràctica reflexiva com a eina de millora docent.
- El paper de l’adult en la construcció del pensament de l’alumne.
- L’avaluació com a consciència de progrés personal i col·lectiu.
Metodologia de l’activitat: el curs es planteja com un aprofundiment al Projecte de Filosofia 3/18, per tal d’acompanyar i donar eines al professorat a partir de la seva aplicació a les aules. Té un caràcter teòric, pràctic i participatiu.
Cada sessió constarà de dues parts:
Diàleg a partir de textos de fonamentació teòrica on es tractarà amb profunditat cada un dels programes i dels eixos fonamentals del Projecte: Habilitats de pensament, Comunitat de Recerca, Diàleg filosòfic, el Paper del Docent i Avaluació.
Exposició i anàlisi d’experiències d’aula dels docents participants: A través de la reflexió sobre la pràctica, compartir i resoldre possibles dubtes i inquietuds que permetin avançar en l’aplicació del Projecte a l’aula.
Relació nominal dels formadors amb especificació de la titulació acadèmica i experiència professional: tots els ponents formen part del grup de formadors del Projecte de Filosofia 3/18 de Mallorca