Títol de l’activitat: El pensament computacional a l'aula de primària i secundària amb CoSpaces

 

 

                                                              Formació adreçada a professorat docent no universitari

Destinataris de la formació: Professorat d'educació primària i secundària

Forma participació: Mixta

Hores totals: 10

Hores presencials: 4

Cost: Gratuït

Places: 25

Lloc de realització: Edifici Guillem Cifre de Colonya. Campus UIB

Calendari i horari: de l'1 d'octubre al 13 de novembre de 2025. Els dies 3 i 13 de novembre de 17 a 19 hores presencials.

Formació homologada: 10 hores per la Conselleria d'Educacó i Universitats

Inscripcions al formulari següent 

Objectius

  • Assolir coneixements bàsics de programació per blocs i creació de rutines mitjançant l'eina CoSpaces, per a la creació de recursos educatius.
  • Crear projectes senzills de pensament computacional per a implementar a l'aula d'educació primària i secundaria.
  • Experimentar les possibilitats de les ulleres de realitat virtual (VR) per a la pràctica docent. 
  • Conèixer les principals aplicacions educatives en realitat virtual.
  • Comprendre els conceptes del curs i les seves possibilitats educatives: pensament computacional, realitat virtual i programació.

Continguts

  • Introducció al pensament computacional.
  • Possibilitats educatives de la realitat virtual.
  • La programació per blocs amb CoSpaces.
  • Disseny de projectes de pensament computacional per a l'educació.

Metodologia de l’activitat: El curs té un format mixte amb una durada total de 10 hores, amb una part online de 6 hores de durada, i una part presencial de 4 hores de durada. A la part online es treballaran les funcions bàsiques de l'eina CoSpaces que permetran als assistents crear tot tipus de projectes amb el seu alumnat. A la part presencial es posaran en pràctica els procediments treballats, creant un joc de "Escape Room" des de zero. A més a més, es practicarà en l'ús de les ulleres VR i diverses aplicacions educatives. La part presencial es tancarà amb una sessió enfocada a la creació de projectes de pensament computacional per a l'alumnat de primària i secundària.

Relació nominal dels formadors amb especificació de la titulació acadèmica i experiència professional:

  • Víctor Terricabras. Llicenciat en ADE per ESADE (Barcelona). Autodidacta en tecnologia de realitat virtual. Fundador de TopVR amb més de 5 anys d'experiència en la creació i implementació de projectes de pensament computacional per a l'ensenyament a primària i secundaria amb l'eina CoSpaces. Formador oficial de l'eina CoSpaces a Espanya.