Títol de l’activitat: Iniciació a la Filosofia 3/18

FILOSOFIA 

                                                                                                                                       Formació adreçada a professorat docent no universitari

Destinataris de la formació: Professorat d'educació infantil, primària i secundària

Forma participació: Presencial

Hores totals i presencials: 20

Cost: Gratuït

Places: 30

Lloc de realització: Edifici Sa Riera (Palma) de la Universitat de les Illes Balears. Aula pendent de determinar

Calendari i horari: Els dies 14, 16, 21, 23, 28 i 30 d'octubre de 17:30 a 20:30 hores i dia 6 de novembre de 17:30 a 19:30 hores.

Formació homologada: 20 hores per la Conselleria d'Educació i Universitats

Inscripcions al formulari següent 

Objectius

  • Proporcionar al professorat una visió global del Projecte de Filosofia 3/18 com a proposta educativa que pretén ajudar l'alumnat a ser més reflexiu i autònom, amb un tractament cognitiu i ètic.
  • Proposar al professorat estratègies d'intervenció per a treballar les habilitats de pensament a l'aula i per afavorir l'adquisició d'actituds de tolerància i respecte mitjançant el diàleg filosòfic.
  • Treballar la importància del diàleg i de la interrogació com a facilitadors de la comprensió significativa.
  • Proporcionar informació específica sobre els diferents programes d'aplicació.

Continguts

  • Els diferents programes de filosofia 3/18: materials i activitats.
  • Eines i recursos per treballar les habilitats de pensament.
  • El diàleg filosòfic: coneixement construït i compartit i l'avaluació al Projecte de Filosofia 3/18.
  • La pràctica reflexiva com a eina de millora docent. El paper de l'adult en la construcció del pensament de l'infant.

Metodologia de l’activitat: El curs es planteja com una introducció al Projecte de Filosofia 3/18 donant eines al professorat per la seva aplicació a les aules. Té un caràcter teòric, pràctic i participatiu. A cada sessió es farà un diàleg filosòfic i s'introduiran exercicis d'entrenament que provoquin la reflexió i el diàleg i que puguin servir per a l'aplicació a les aules.

Relació nominal dels formadors amb especificació de la titulació acadèmica i experiència professional: