Una vegada més arriba una data molt important, i ho és no tan sols per al moviment feminista, que ho és i molt, sinó per a totes les persones que creuen de debò en els drets humans, i per tant rebutgen, de manera activa, qualsevol mena de discriminació en funció del gènere.
Però aquest 8 de març és especial, per una banda, per la situació sanitària que ens ha tocat viure, i que ha canviat de manera dràstica les nostres vides. Però, també perquè aquest és el darrer 8 de març de l'actual equip directiu d’aquest institut universitari. Han estat uns anys intensos, de feina, compromisos, aprenentatges i de reforçar llaços de complicitats i amistat que, ben segur, serà ja per sempre.
Per tot això, volem agrair a totes les persones que ens han acompanyat, i recordar el compromís de l’IRIE amb la coeducació, l'aplicació de la perspectiva de gènere a la recerca, de la presència equilibrada de dones i homes als equips.
La coeducació és la millor eina per aconseguir la igualtat entre homes i dones, per a la prevenció de la violència de gènere. És un pilar fonamental per construir una societat justa i autènticament democràtica. El 8 de marc, declarat per Nacions Unides dia internacional de les dones l’any 1975, és una bona data per recordar tot el camí fet i tot el camí que queda, que no és poc. Per recordar que la lluita pels drets de les dones és internacional, i que si en toquen una de nosaltres, ens toquen a totes.
Gràcies. Salut i més feminisme que mai!
Institut de Recerca i Innovació Educativa
Universitat de les Illes Balears