Títol |
Diseño y validación de un instrumento de evaluación de la competencia digital docente |
Autor |
Rigoberto Marín Trejo |
Programa de doctorat | Tecnologia Educativa: Aprenentatge Virtual i Gestió del Coneixement |
Departament | Pedagogia Aplicada i Psicologia de la Educació |
Directors | Adolfina Pérez i Garcías |
Data de publicació | 2017 |
Resum |
Aquesta tesi té com a propòsit definir i validar un perfil de competències digitals dels professors d'educació bàsica, que serveixi com a base per dissenyar i validar un instrument d'avaluació de competències digitals dels esmentats professors. Amb la revisió i anàlisi dels fonaments teòrics, sustentada en la idea multialfabetització, s'adopta i adapta un concepte de competència digital dels professors, articulada per cinc dimensions: 3 relacionades amb competències digitals (tecnològiques, informacionals i mediàtiques) i dos corresponents al camp docent (pedagògica i d'apropiació social), les quals es van constituir en la base fonamental que va orientar la definició i validació del perfil de competències digitals dels professors i, amb això, el disseny i validació de l'instrument d'avaluació de competències digitals de els professors. |
Més informació |