+34 971 25 98 60

 

Títol  Estrategia metodológica para la integración de las TIC en los procesos de enseñanza-aprendizaje por parte de docentes de la educación superior colombiana.
Autor

Ernesto Solano Hernández

Programa de doctorat Doctorat en Tecnologia Educativa
Departament Departament de Pedagogia de la Universitat de Lleida
Directors Dra. Victoria Irene Marín Juarros
Data de defensa 25 d’abril de 2023
Resum

La investigació va presentar com a objectiu establir la relació entre l'ús de les xarxes socials (RRSS) i el desenvolupament de la intel·ligència emocional (IE) dels adolescents de grau 10 del “Col·legi Tom Adams Institució Educativa Distrital, IED”, Localitat: Vuitena (Kennedy), Bogotà, Colòmbia. A la dimensió metodològica es va assumir un mètode per possibilitar l'atenció mixta de les dades i la praxi de tres dissenys: no experimental, transversal i longitudinal tipus panell. Això va propiciar la intervenció a 60 adolescents per fer l'enquesta amb qüestionari pertinent segons escala Likert.

Les dades recollides van quedar estadísticament estructurades en quadres i gràfics per assenyalar freqüències i percentatges pertinents segons variables i advertir l'argumentada relació entre ells i el problema. En suma, els resultats evidencien una minoria d'adolescents fa ús de les RRSS amb finalitats acadèmiques, culturals i informatives mentre la majoria cerca amistats. La IE més desenvolupada és la destresa social anomenada comunicació assertiva.

En general, la IE es va desenvolupar contrària en haver de ser. Aleshores, el problema trobat des de l'aplicada tècnica va esdevenir una deficient conceptualització del desenvolupament d'IE en els adolescents davant l'ús de les RRSS. En conclusió, la investigació marca un camí cap al futur mentre els adolescents capten la necessitat d'exercir-se contínuament com a subjectes investigats per identificar-ne l'objecte (IE) i estudiar la relació subjecte-objecte al seu propi escenari real. Això, mentre entre ells i amb ells perfeccionen la psicosocial conceptualització de la IE davant l'ús de les RRSS, sense deixar de banda la possibilitat de gestionar una llarga llista d'accions pròpies de la tecnologia educativa.

Més informació IIRIE. Tesi Ernesto Solano Hernández