Resum
En aquest seminari web d'una hora i mitja, la doctora Cinta Gallent-Torres, de la Universitat Jaume I, explorarà els reptes i oportunitats principals que la intel·ligència artificial (IA) presenta per a la integritat acadèmica. En un moment en què l’«IA-giarisme» (de l’anglès, AI-giarism) emergeix com una nova forma de deshonestedat acadèmica, es fa necessari abordar com les institucions educatives, el cos docent i els alumnes afronten aquesta nova realitat. El seminari web proporcionarà una oportunitat per debatre com la IA pot emprar-se com a eina per promoure la integritat acadèmica alhora que se’n qüestionen les implicacions ètiques i pràctiques.
Objectius
- Analitzar l'impacte de la IA sobre la integritat acadèmica.
- Promoure una cultura de l'honestedat i integritat entre la comunitat acadèmica.
- Examinar les polítiques i pràctiques que les institucions d'educació superior poden implementar per abordar els reptes que planteja la IA avui en dia.
- Compartir casos d'estudi i experiències sobre com les universitats gestionen la integració i l'impacte de la IA en el quefer universitari.
Informació addicional
? Data i hora: 23 de maig de 2024, a les 18 hores (CET)
? Durada: 1 hora i mitja
? Organitzadors: projecte europeu Charlie (2022-1-ES01-KA220-HED-000085257) i projecte de recerca «La integritat acadèmica en la formació inicial del professorat» (PID2022-141031NB-I00), amb el suport de la Xarxa Iberoamericana de Recerca en Integritat Acadèmica i l'IRIE de la Universitat de les Illes Balears.
? Certificat d'assistència: s'expedirà un certificat d'assistència a tots els participants.
? Registre al seminari web: completau aquest formulari. Inscripció tancada
Aquest esdeveniment és una oportunitat única per a educadors, investigadors, estudiants i professionals de l'educació per comprendre més bé els reptes que la IA presenta per a la integritat acadèmica i com podem treballar de manera conjunta per assegurar que l'educació mantingui els seus estàndards d'honestedat i excel·lència.
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |