El dia 9 d’abril a les 13:30 h (hora espanyola) es celebrarà el catorzé Seminari de Recerca de l’IRIE: Early Years Science Education – pre- and in-service teachers a càrrec d’Andreas Redfors. El seminari es durà a terme tant de forma presencial a la seu de l’IRIE (Edifici Guillem Cifre, bloc C, sala de reunions 210), com de forma telemàtica (a través de zoom).
Sobre el ponent:
Andreas Redfors és professor d'Educació en Física a la Universitat de Kristianstad, Suècia. Imparteix classes de Física, Astronomia i Educació de les Ciències, sobretot en la formació inicial i continuada del professorat. És el líder acadèmic del grup de recerca Learning in Science and Mathematics (www.hkr.se/lisma). Entre els interessos de recerca d'Andreas Redfors es troben el punt de vista de nens i estudiants i els usos de les teories i els models teòrics en exposicions i debats. En general, està interessat en la relació entre les opinions sobre la naturalesa de la ciència i l'ensenyament i l'aprenentatge de la ciència, especialment en relació amb els usos de les eines digitals.
Resum del seminari:
El seminari tractarà els resultats dels projectes d'investigació en curs sobre l'educació científica en els primers anys d’educació, centrats en els mestres d'educació infantil tant en exercici com en formació. El seminari es dividirà en els següents punts:
- Desenvolupament professional de l'ensenyament de les ciències a l'educació infantil: un projecte de recerca en col·laboració. S’analitzaran les experiències d'un municipi en la participació d’un programa de desenvolupament professional anomenat Science Kids. La investigació es realitza en cooperació amb un municipi suec de mida mitjana i es recullen dades empíriques mitjançant qüestionaris previs i posteriors, debats en grups dirigits i entrevistes. L'estudi està actualment en curs, i durant el seminari es presentaran resultats i debats relacionats amb l'ensenyament actual i futur de les ciències a l'educació infantil.
- Ensenyament científic i la temàtic a l'educació infantil: èmfasi del currículum expressat pels mestres, tant en servei com en formació, durant les sessions de planificació conjunta. Un projecte sobre els debats en planificació dels mestres d'educació infantil sobre l'ensenyament temàtic, inclòs el científic, en els projectes de grau dels estudiants de professorat. L'anàlisi que es presenta aquí se centra en els objectius expressats per a l'ensenyament de les ciències en relació amb l'èmfasi del currículum de ciències i les perspectives de "ser" i "esdevenir". Discutirem les possibles causes i implicacions per al professorat en formació i en servei.
- botSTEM – Robòtica i educació STEM per a escoles infantils i primària. Un projecte ERASMUS+ sobre aprenentatge col·laboratiu basat en la investigació i educació millorada amb robots. botSTEM va provar enfocaments basats en robots, inclòs l'aprenentatge de codi, per millorar l'educació en Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques (STEM).
Inscripcions al següent formulari