![]() |
|
Títol |
El "Guitarró"en el aula de educación infantil y primaria: una herramienta para la inclusión a través de la música |
Autor |
Irina Coromoto Capriles González |
Programa de doctorat | Educació |
Departament | Pedagogia Aplicada i Psicologia de la Educació |
Directors | Dolors Forteza Forteza |
Data de publicació | 2016 |
Resum |
Amb la present tesi doctoral es cerca demostrar les possibilitats de la música, i particularment del guitarró (petita guitarra de cinc cordes), com a eina per a la inclusió en el marc de l'educació regular, específicament en els nivells d'educació infantil i primària. Per dur a terme la investigació s'ha optat per una metodologia qualitativa, l'estudi de casos, sent l'observació i l'entrevista els instruments principals de recollida d'informació. S'han analitzat quatre casos, tres d'escola pública i una concertada, verificant la importància del perfil dels mestres per a la validació de les hipòtesi proposades en l'estudi. Els resultats d'aquest treball d'investigació, a més de confirmar les possibilitats educatives i socialitzadores de la música, va més enllà, posant de manifest que són els mestres qui a través dels seus estils docents poden afavorir l'atenció a la diversitat de l'alumnat i treure més profit de la música i del guitarró com a eines per a la inclusió. |
Més informació |