Títol 

Les oportunitats de la inclusió escolar: el cas de na Maria

Autor

Joana Llabrés Ferrer

Programa de doctorat Educació
Departament Pedagogia Aplicada i Psicologia de la Educació
Directors Joan Jordi Muntaner Guasp i Begoña de la Iglesia Mayol
Data de publicació Gener de 2020
Resum

La investigació que es presenta descriu, analitza i interpreta des d’un plantejament inclusiu, la presència, la participació i l’aprenentatge d’una alumna amb discapacitat en el centre públic del seu poble. La recerca es fonamenta des d’un punt de vista teòric en el concepte de l’educació com a dret humà i en conseqüència, en l’escolarització ordinària en entorns inclusius com a dret de tot infant, promoguda extensament en les recomanacions internacionals. El procés de recerca s’emmarca dins del paradigma qualitatiu de la investigació. S’utilitza el mètode biogràfic-narratiu de la història de vida i, com a instruments per a la recollida de la informació, es fa ús de les entrevistes i els grups de discussió. El resultat és la història de vida de na Maria contada a través de la veu de les persones que de més a prop l’han viscuda.

Emergeixen un conjunt d’iniciatives per encaminar el centre cap a una escola inclusiva, perquè es demostra que la inclusió escolar és possible i suposa oportunitats d’aprenentatge i d’inclusió social per a l’infant amb discapacitat, per a la seva família, per als companys i per a la comunitat.

Més informació

UIB repositori. Tesi Joana Llabrés Ferrer