![]() |
|
Títol |
Les oportunitats de la inclusió escolar: el cas de na Maria |
Autor |
Joana Llabrés Ferrer |
Programa de doctorat | Educació |
Departament | Pedagogia Aplicada i Psicologia de la Educació |
Directors | Joan Jordi Muntaner Guasp i Begoña de la Iglesia Mayol |
Data de publicació | Gener de 2020 |
Resum |
La investigació que es presenta descriu, analitza i interpreta des d’un plantejament inclusiu, la presència, la participació i l’aprenentatge d’una alumna amb discapacitat en el centre públic del seu poble. La recerca es fonamenta des d’un punt de vista teòric en el concepte de l’educació com a dret humà i en conseqüència, en l’escolarització ordinària en entorns inclusius com a dret de tot infant, promoguda extensament en les recomanacions internacionals. El procés de recerca s’emmarca dins del paradigma qualitatiu de la investigació. S’utilitza el mètode biogràfic-narratiu de la història de vida i, com a instruments per a la recollida de la informació, es fa ús de les entrevistes i els grups de discussió. El resultat és la història de vida de na Maria contada a través de la veu de les persones que de més a prop l’han viscuda. Emergeixen un conjunt d’iniciatives per encaminar el centre cap a una escola inclusiva, perquè es demostra que la inclusió escolar és possible i suposa oportunitats d’aprenentatge i d’inclusió social per a l’infant amb discapacitat, per a la seva família, per als companys i per a la comunitat. |
Més informació |