|
|
Títol |
Destrezas científico-matemáticas de los docentes en formación: Estado y oportunidades |
Autor |
Bartolomé Pizà Mir |
Programa de doctorat | Doctorat en Educació |
Directors | Dr. Pere Antoni Borràs Rotger i Dra. Olalla García Talbo |
Data de defensa | 12.12.2022 |
Resum |
Aquesta tesi parteix de la necessitat de conèixer les destreses i competències acadèmiques científicomatemàtiques dels mestres en formació i conèixer aquest estat de la qüestió és clau per millorar els plans d'estudi així com les oportunitats de formació. La majoria d'estudiants que accedeixen als graus d'educació solen provenir d'estudis previs en què les matèries cientificomatemàtiques eren (o encara són) absents o limitades a unes matemàtiques aplicades a les ciències socials (als estudiants que provenen de la branca social de batxillerat). De la mateixa manera, molts manifesten certa aversió i desencontre amb les disciplines cientificomatemàtiques. Els eixos principals de la tesi doctoral són: S'observa que en els docents en formació, tant les destreses de pensament (associades als nivells més alts) com les competències matemàtiques no són significativament superiors a les que tenen els alumnes de sisè grau d'educació primària (10-12 anys), situació que afecta la qualitat educativa, ja que no són les que s’esperaria en un adult. Actualment la formació contínua i permanent (una vegada graduats) presenta un descens d’aquelles activitats enfocades a la millora dels processos d'ensenyament i aprenentatge, en concret les que versen sobre didàctica general i específica, mentre que s'ha produït a l'últim lustre un augment de les activitats sobre pedagogies i metodologies sense el suport científic i evidències necessàries per assegurar que suposen un augment en la qualitat de la docència. |