Títol 

El nivell d'autoeficàcia i d'autocompassió dels mestres i la seva relació amb les pràctiques inclusives

Autor

Antonio Vigo Aguiló

Programa de doctorat Educació
Departament Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació
Directors Joan Jordi Muntaner i Dolors Forteza
Data de publicació 30 de gener de 2019
Resum

L’actitud dels mestres influeix en l’èxit d’una pràctica educativa inclusiva. La tesi doctoral d’Antonio Vigo Aguiló constata la importància de l’autoeficàcia –creença en la pròpia habilitat per assegurar l’èxit en una actuació– i l’autocompassió –l’absència de prejudicis envers les insuficiències i fracassos propis– en la inclusió escolar.

El Dr. Vigo proposa treballar per augmentar els nivells de tots dos aspectes, tant en la formació inicial de mestres com en la cultura escolar. Per fer-ho, recomana que els i les professionals de l’educació puguin compartir pràctiques, observar-se mútuament i treballar la gestió de les emocions.
Més informació

Web UIB. Tesi Vigo Aguiló