![]() |
|
Títol |
El nivell d'autoeficàcia i d'autocompassió dels mestres i la seva relació amb les pràctiques inclusives |
Autor |
Antonio Vigo Aguiló |
Programa de doctorat | Educació |
Departament | Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació |
Directors | Joan Jordi Muntaner i Dolors Forteza |
Data de publicació | 30 de gener de 2019 |
Resum |
L’actitud dels mestres influeix en l’èxit d’una pràctica educativa inclusiva. La tesi doctoral d’Antonio Vigo Aguiló constata la importància de l’autoeficàcia –creença en la pròpia habilitat per assegurar l’èxit en una actuació– i l’autocompassió –l’absència de prejudicis envers les insuficiències i fracassos propis– en la inclusió escolar. El Dr. Vigo proposa treballar per augmentar els nivells de tots dos aspectes, tant en la formació inicial de mestres com en la cultura escolar. Per fer-ho, recomana que els i les professionals de l’educació puguin compartir pràctiques, observar-se mútuament i treballar la gestió de les emocions. |
Més informació |