Títol |
Estrategias de evaluación por competencias utilizadas por los docentes en entornos virtuales de aprendizaje en la universidad abuerta para adultos. |
Autor |
Jovanny María Rodríguez Cabral |
Programa de doctorat | Doctorat en Tecnologia Educativa |
Departament | Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació |
Directora | Jesús Salinas Ibáñez |
Data de defensa | 01 de juliol del 2022 |
Resum | La Universitat Oberta per Adults (UAPA) assumeix l'avaluació dels aprenentatges com un procés continu i sistemàtic de diagnòstic, seguiment, valoració i mesurament a què se sotmet el participant, tant de forma individual com grupal, per comprovar els nivells de desenvolupament de les competències cognitives, procedimentals, actitudinals i valors contemplats en el programa corresponent a cada assignatura. Des d'aquesta perspectiva, aquest estudi a través de la Metodologia de l'Disseny busca enfortir el procés d'avaluació per competències en els entorns virtuals d'aprenentatge, proposant i validant estratègies, tècniques, eines tecnològiques i instruments que contribueixin amb el desenvolupament de les pràctiques docents i el model educatiu de la universitat. Els resultats obtinguts van permetre dissenyar una proposta de programa en tres etapes o fases: a) Planificació, el resultat d 'aquesta fase consisteix en el disseny d'una guia docent; b) Implementació; estableix els departaments i directors d'escoles involucrats per garantir l'efectivitat de l'procés mitjançant acompanyament i seguiment; c) Avaluació de l'avaluació, s'especifiquen els tipus d'avaluació que facilitin la valoració de l'efectivitat i impacte de l'procés d'avaluació en els entorns virtuals d'aprenentatge. |
Enllaç |